مایکروسافت CRM

مایکروسافت CRM
فرآیند CRM،درواقع فرایندی جهت گردآوری و یكپارچه سازی اطلاعات به منظور بهره برداری مؤثر و هدفدار از آنها است. این اطلاعات می تواند در رابطه با مشتریان، فروش، بازاریابی مؤثر، نیازها و حساسیت های بازار باشد.

  • مزایای استفاده از سیستم CRM نوعی استراتژی بازاریابی است كه هدف آن صرفًا به بالابردن معاملات و سوددهی مقطعی محدود نمی گردد. بلكه سعی دارد به دیدگاهی منحصر بفرد و یكپارچه از مشتری و یك راه حل مشتری مدارانه دست یابد كه باعث بالا رفتن رضایت مشتری و افزایش سود شركت در بلندمدت می گرد.

CRM استراتژی كسب و كاری است جهت بهینه سازی سوددهی، درآمدزایی و رضایت مشتری كه بر اساس مبانی زیر طراحی می گردد:

 

  • ساماندهی ارائه خدمات براساس نیازهای مشتری
  • بالابردن سطح رضایت مشتریان مطابق اصول مشتری مداری
  • پیاده سازی فرایندهای مشتری محور
  • پیگیری وضعیت فروش کالا
  • مدیریت فاکتور ها و سایر سرویس های مرتبط.
  • رسیدگی به شکایات.
  • مدیریت خدمات پس از فروش مانند گارانتی.
  • مشخصات سیستم مدیریت ارتباط با مشتری
  • مبتنی بر وب بر پایه .NET
  • سادگی كار و آموزش سیستم و اطمینان از رضایت توسط كارمندان ، كاركنان و مشتریان
  • امكان تغییر عملیات بر اساس نیاز سازمان
  • امكان تغییر گردش كار بر اساس نیاز سازمان
  • كاربری سریع و ساده با اطلاعات بسیار زیاد
  • كاهش حجم فعالیتها و رفت و آمدها و امكان مدیریت تمام فعالیت ها بازاریابی مكانیزه

عوامل بازاریابی از طریق شبكه های تلفن و یا اینترنت می توانند به صورت دائم در سطحی گسترده در بازار حضور یابند و نیازها و خواسته های مشتری را از زبان خودش بشنوند و به آنها واكنش سریع نشان دهند.

علاوه بر این می توانند مشتریان را به نحوه دلخواه گروه بندی كنند و متناسب با روحیات و نیازهای هر گروه ،اطلاع رسانی، پرسش گری و گفتگو كنند و برای مراسم خاص هدایا و كاتالوگ و بروشورهای خاص ارسال نمایند. بازاریابی مكانیزه فاصله میان شركت و مشتری را از بین برده و رابطه شركت با مشتری را شفاف و سازنده می سازد.

 

  • استراتژی فروش

تدوین استراتژی مناسب برای فروش و حصول اطمینان از تحقق آن در شمار مهمترین وظایف مدیریت ارشد است .CRM این امكان را فراهم می سازد كه استراتژی فروش در سیستم تدوین گردد و میزان تحقق آن به صورت خودكار پیگیری و گزارش شود. مدیریت ارشد به كمك CRM می تواند بدون درگیری در جزئیات عملیات ، از كیفیت پیشبرد استراتژی فروش آگاه شود و در صورت نیاز به اقدامات اصلاحی دست بزند.

  • خدمات مشتریان

آنچه در واقع پیشتازی و سرآمدی یك شركت را در بازار رقابت رقم میزند ، كیفیت خدماتی است كه مشتریان ، پیش از فروش ، در خلال فرآیند فروش و پس از فروش دریافت می كنند. CRM ابزاری كارآمد برای ارائه بهنگام خدمات به مشتریان است. تمامی اطلاعات ، درخواست ها ، مشكلات و پیگیری های و تعاملات با مشتری در سیستم ضبط و پالایش می گردد. برنامه ارتباط های منظم و موردی و قرارهای ملاقات و پیگیری طبق زمانبندی قابل تنظیم است. تجربه های موفق و ناموفق تمامی عوامل خدمات مشتریان در كل شركت برای همه ی ذینفعان قابل دسترسی می باشد .CRM بستری مناسب برای ارائه بهترین خدمات به مشتریان و راهی هموار برای دستیابی به پیروزی در میدان رقابت است.

 

  • امكانات كلی نرم افزار

نرم افزار مایکروسافت CRM دارای امکانات فراوانی برای مدیریت ارتباط با مشتری می باشد که در ادامه با برخی از این امکانات آشنا می شوید.

 

  • راهبری و مدیریت مسیر فروش
  • وجود كارتابل فعالیت ها و ملاقات ها برای مسئولین فروش در ارتباط با مشتری
  • مدیریت مشتریان كاندید تا احراز شرایط لازم و تبدیل به مشتری واجد شرایط
  • امكان ردیابی ارتباطات و تماس ها با هریك از مشتریان
  • مدیریت درخواست ها و پیشنهادات قیمت
  • مدیریت خدمات و پشتیبانی
  • ارسال ایمیل های اتوماتیك به مشتریان
  • امكان بررسی سفارشات هر مشتری
  • امكان مدیریت زمینه های بازاریابی مانند نمایشگاه ها ، كنفرانس ها و همایش ها
  • امكان مدیریت وظایف و كارها بر اساس نیاز مشتری و ایجاد بخشی به نام كالا بر اساس سفارش مشتری
  • پیاده سازی طرح تكریم ارباب رجوع
  • وجود گزارشات متنوع در بخش مدیریت سفارشات مشتری ، فروش و خدمات
  • امكان تعریف درخواست های مختلف مانند درخواست كالا ، آموزش ، نصب، قیمت و …
  • امكان تعریف قراردادها و تعهدات شركت
  • امكان اطلاع رسانی عملكرد فروش در سازمان
  • امكان مدیریت پروسه های فروش
  • امكان بررسی و مدیریت رقبا
  • امكان تعریف كسورات و اضافات و تسهیلات به مشتری مانند تخف ها ، جوایز ، مالیات، غیره برایپیشنهاد قیمت.
  • مدیریت سرویس گارانتی.
  • مدیریت کمپین های فروش.
  • ارتباط با فروشگاه اینترنتی.
  • ارتباط با پورتال سازمانی.
  • ارتباط با نرم افزارهای موبایل.
  • دسترسی امن به اطلاعات از سایر نقاط.
  • امكان تعریف وظایف برای كاركنان در ازای هر پیشنهاد قیمت مثلا تهیه كاتالوگ یا بروشور یا غیره
  • امكان تعریف نحوه حمل و نقل و شرایط حمل و نقل
  • امكان تعریف افراد درگیر در این سفارش
  • امكان تهیه لیستی از نیازمندی های مشتری در هر سفارش فروش
  • وجود گزارش های متنوع در بخش مشتریان
  • ایجاد پایگاه اطلاعاتی كاملی از مشتریان حقیقی و حقوقی بدون محدودیت
  • كارتابل فعالیت ها برای زمانبندی و مشاهده فعالیت های مرتبط با مشتری
  • امكان مدیریت قراردادهای مشتریان
  • امكان مدیریت مستندات در ارتباط با مشتری
  • امكان مدیریت سازمانی و پرسنل داخلی
  • امكان ارتباط خودكار(Automatic) با مشتری
  • معرفی كالا ، خدمات و محصولات شركت
  • تقویم شمسی و امكانات فارسی

 

  • مدیریت آسان و دقیق مجموعه فعالیتهای بازاریابی

Microsoft CRM با توسعه مجموعه عملیات خود در Microsoft Outlook امكانات بسیار خوبی برای كاربران خود فراهم كرده است مدیریت ایمیل های مشتریان ، قرارملاقاتها، وظایف از جمله مهمترین این امكانات است.

  • اجرای دقیق تلاشها در قبال فرصتها

 

استفاده آسان و كارآمد از لیستهای هوشمند و ابزارهای مناسب برای بازاریابی و جلب مشتریان هدف و تبدیل تلاشهای موفق در زمینه بازاریابی به یك الگوی مناسب جهت استفاده مجدد در سازمان از امكانات و توانمدیهای Microsoft CRM است.

  • داشتن نگرشی كامل از وضعیت بازار

 

گزارشات جامع و ابزارهای تحلیل و آنالیز به سازمانها در پیگیری پاسخهای مشتریان، سنجش میزان علاقمندی مشتریان و كنترل هزینه ها برای هر یك از تلاشهای بازاریابی و فعالیتهای فروش كمك میكند.

  • امكان ارتباط دائم با مشتری

 

با استفاده از نمایی كامل از هر مشتری شامل اولویت های مشتریان ، ارتباطات و سابقه خرید مشتریان امكان پیش بینی احتیاجات مشتری در آینده و امكان ایجاد فرصتهای جدید به منظور فروش فراهم میگردد.

  • امكان استفاده از تلاشهای بازاریابی موفق

 

امكان تبدیل تلاشهای موفق كسب و كار به یك الگو برای استفاده مجدد و امكان استفاده و تعمیم این الگو در تیم ها و تلاشهای آینده از تواناییها و امكانات Microsoft CRM است.

  • تهیه لیستهای بازاریابی

 

CRM دارای پروسه هایی سریع و موثر برای تعریف ، استفاده و در اختیار قراردادن اطلاعات لیستهای بازاریابی است ایجاد سریع و خودكار لیستهای بازاریابی بر اساس مشتریان كاندید ، مشتریان حقیقی و یا حقوقی همچنین امكان import اطلاعات مشتریان كاندید از یك منبع مانند پایگاه داده ها، متنی ها و یا Microsoft Excel و اصلاح و مدیریت لیست ها با استفاده از مدیریت اعضای تشكیل دهنده و افزودن و یا حذف اعضاء و امكان تهیه لیستهای پویا و ایستا از دیگر امكانات Microsoft CRM است.

 

 

 

 

  • مدیریت تلاشهای بازاریابیMicrosoft CRM

 

امكاناتی برای توسعه تلاش های بازاریابی در سطح بالا و پیشرفته شامل راهبری و هدایت تلاشها، فعالیتها،  و منابع در اختیار سازمانها قرار میدهد این امكانات شامل:

 

  • برنامه ریزی تلاشها

 

استفاده از الگوهای سیستمی، ثبت تلاشها به عنوان الگو برای استفاده مجدد در آینده ، ایجاد تلاشهای بازاریابی جدید، تعریف فعالیتها ، وظایف و موارد تبلیغاتی برای چرخه های بازاریابی و فروش ، ایجاد بودجه و مجموعه فعالیتهای برای دریافت نظرات و پاسخ های مشتریان از جمله امكانات Microsoft CRM است.

  • پیاده سازی تلاشها

 

زمانبندی مجموعه فعالیتهای تلاشهای بازاریابی برای اجرای دقیق در زمان مشخص شده و اجرای تلاش ها با استفاده از تقویم و كارتابل از تواناییهای Microsoft CRM است.

  • پیگیری پاسخها

 

اجرای تلاشهای بازاریابی در یك چرخه یعنی دریافت نظرات مشتریان و تلاشهای مجدد برای اثر دادن نظرات و پاسخهای مشتریان در سازمان بر اساس آنالیز دقیق نتایج تلاشهای بازاریابی از امكاناتی است كه بوسیله ابزارهای گزارشگیری و آنالیز Microsoft CRM حاصل میگردد.

  • اجرای تلاشهای بازاریابی سریع

 

Microsoft CRM با استفاده از یك ویزارد ساده و موثر امكان ایجاد سریع تلاشهای بازاریابی شامل ایجاد یك لیست و یا استفاده از لیست های بازاریابی موجود، تعریف فعالیتهایی نظیر ارسال ایمیل، تماس تلفنی، ارسال فكس یا برگزاری یك جلسه یا سمینار و ایجاد قرار ملاقات ها همچنین زمانبندی تلاش بازاریابی و مشخص كردن زمان شروع و پایان مجموعه فعالیتها و در آخر تهیه گزارشی از كیفیت بازاریابی و نرخ و سنجش نظرات و پاسخهای مشتریان است.

  • تبدیل مشتریان كاندید به مشتری یا فرصت كسب و كار

 

Microsoft CRM در هنگام تایید مشتری كاندید و هنگامی كه مشتری كاندید شرایط مد نظر سازمان را برای تبدیل شدن به مشتری احراز كرد میتواند اطلاعات مشتری كاندید را سریع و بصورت خودكار به مشتری یا فرصت تبدیل كند این تراكنش با حفظ تمامی اطلاعات و سوابق فعالیت ها و ارتباطات صورت میگیرد.

 

 

  • انتقال اطلاعات بازاریابی به بخش فروش به صورت هوشمند

 

Microsoft CRM با امكانات و ابزارهای كسب و كار هوشمند امكان درك نیازمندی های مشتریان ، آنالیز محصولات و خدمات و بررسی دقیق فعالیتها را می دهد تا باعث ایجاد فرصت ها و محصولات جدید ، خدمات بهتر و مفیدتر و گسترده شدن سیستم خدمات رسانی بر اساس حوزه های مشتری می شود مجموعه این اقدامات امكان پیش بینیهای فروش را به سازمان میدهد و وفاداری مشتریان و رضایت مشتریان را فراهم میكند.

 

Leave a Comment

Comment (required)

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Name (required)
Email (required)